Over Ons

Visie

Wij willen de kansarme kinderen een kans geven om een mooi leven op te bouwen zonder leer achterstand iets waar ze altijd op terug kunnen vallen.

Missie

Stichting Santo Amaro zal via familie, vrienden, collega’s, relaties, bedrijven, organisaties en fundraising etc. geld binnen halen om ons doel te realiseren. Het kan eenmalig of maandelijkse donaties zijn en wij zullen een link koppelen aan onze website,  waar iedereen toegang zal krijgen om hun donatie te doen.

Inleiding

De stichting Santo Amaro is een stichting die wil inzetten voor kinderen uit kansarme gezinnen, om hen de mogelijkheid te geven naar school te kunnen gaan en een goede start in hun onschuldig leven. Wij zijn van overtuigd dat alle kinderen een kans verdienen en dat er geen verschil moet zijn tussen kansrijke of kansarme kinderen.

Ook al zijn ze op Kaapverdië aardig op weg om alle kinderen naar school te sturen, is er nog steeds een grote groep die dat niet kunnen, niet omdat zij het niet willen maar omdat er geen middelen zijn of hebben om naar school te gaan. Ons drijfveer is om zoveel mogelijk te doen voor de ouders of verzorgers, door hen te ondersteunen met begeleiding en/of donaties. Wij zijn blij met elk euro en als wij daarmee één kind kunnen helpen, zien wij dat als een vooruitgang.

Een ieder die aan de stichting Santo Amaro meewerkt, doet dit op vrijwillige basis en de kosten voor activiteiten zal altijd zo laag mogelijk worden gehouden, zodat alle opgehaalde donaties ten goede komen voor de kinderen.

Doel

Meewerken aan het creëren van een waardig leven voor deze kinderen. Door middel van donaties helpen wij deze kinderen en wij hopen dat de geholpen kinderen ooit dit terug zal doen. Door hun kinderdroom te realiseren (zoal Docent, arts, architect, piloot, zanger enz.).

Resultaten

Stichting Santo Amaro wil zich vestigen als een pilaar voor de kansarme kinderen en hoop dat de stichting generaties na generaties zal blijven voort bestaan en zich blijven inzetten voor gelijke kansen.

Door middel van onze inzet zal de stichting Santo Amaro zijn doel realiseren:

1. Via rechtstreeks contact
2. Online fundraising
3. Voetbal vereniging
4. Door middel van e-mail
5. Door middel van website
6. Mond op mond reclame

Organisatiestructuur
Voorzitter:
Saturnino da Veiga Dias

Penningmeester:
Nadia Melissa dos Santos

Secretaris:

Shindy Ji Yun van Velzen

Communicatie

Interne communicatie tussen het bestuur vindt plaats door middel van vergaderingen en via e-mail, whatsapp en telefonisch contact. Externe communicatie naar donateurs vindt plaats door middel van e-mail, website en sociaal media.

Financiële aansturing

Jaarlijks wordt een volwaardig jaarverslag opgesteld waarin verantwoording wordt afgelegd over de kosten en baten over het afgelopen boekjaar.